Stockholm Fashion Week: Day Three - Filippa K woman


A touch of hippie style and a bit of glamour, this is Filippa K's woman for SS 12.
Un po' hippie e un po' glamorous girl, questa è la donna di Filippa K per la PE 12.


A woman balanced between a hippie style and an uptown-girl personality, that wears long tie-dye printed dresses and pant suit with a touch of lamé, this is Filippa K proposal for SS 12.

A minimal style, that perfectly plays with palazzo pants and trapezium dresses with flowing volumes.
The combination of fabrics and colors was absolutely perfect.
I loved how the electric blue technical coat mix perfectly with the silk camel trousers, the different nude superpositions, not to mention the combination red shorts + nude silk shirt, essential and super chic; I can already see it as an unavoidable part of my next summer whishlist!

A special mention goes to the accessories, the squared clutch and the colorful sandals with ankle strap are adorable.

Una donna in bilico tra uno spirito hippie e una personalità da uptown girl, che si muove tra lunghi abiti dalle stampe tie-dye e completi pantalone accesi da tocchi di lamé, quella presentata da Filippa K per la PE 12.

Uno stile minimal, interpretato alla perfezione con pantaloni a palazzo, abiti dalle linee a trapezio e dai volumi fluidi.
Assolutamente perfetti gli accostamenti di materiali e di colori.
Ho adorato la combinazione  tra la giacca in tessuto tecnico blu elettrico e i pantaloni cammello in seta, le diverse sovrapposizioni di nude, per non parlare dell'accoppiata short rosso + camicia in seta nude, essenziale e chicchissima; posso già considerarla come parte imprescindibile della mia whishlist per la prossima PE!

Una menzione speciale anche per lo gli accessori, adorabili le clutch squadrate e i sandali colorati con allacciatura alla caviglia.


























If you like my blog, follow me on Bloglovin. I love my followers!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...